środa, 20 czerwca 2012

Wybor imienia

Hej :)

Ech coz to za pogoda jest!!! Wczoraj bylo parno i duszno, ze nie bylo czym oddychac, dzisiaj pada i tylko by czlowiek spac sie polozyc. Ale musze isc po male zakupki, no i spacerek dobrze mi zrobi :) Wczoraj czulam sie paskudnie, tzn. spuchly mi nogi (polozylam je do gory i pomoglo), pozniej zaczely mnie pobolewac plecy, ale na szczescie szybko przeszlo, jednak wczoraj bylam kompletnie niewyspana i jakas taka do niczego. Dzis juz lepiej, koncze smazenie pierwszej porcji konfiturki truskawkowej, druga czeka na swoja kolej :)

Chcialabym dzisiaj troche o wyborze imienia dla Misiaka. Przyznam szczerze, ze mielismy ogromny problem z imieniem dla malego. Dla dziewuszki wiedzielismy od razu, ja zakochalam sie w imieniu Sofia (pisane na rozne sposoby: Sophia, Sofija, Sophie, polska Zosia) i Mezowi rowniez bardzo sie spodobalo. Dla chlopca w sumie nie mielismy imienia, bo jakos zadne nam nie "utknelo" w pamieci. I jak juz wiedzielismy, ze Misiak jest chlopcem wtedy pojawil sie problem. Ja nigdy nie mialam tak, ze jakies imie strasznie mi sie podobalo i tak bym chciala dac swojemu dziecku na imie. Niektorzy tak maja i juz w nastoletnim wieku wiedza jakie imie nadadza swojemu malenstwu. Nam zalezy na tym aby imie bylo krotkie (mamy dlugie nazwisko) , europejskie, zeby mozna byloby je bez problemu wymowic w Polsce i zeby moja babcia i mamusia nie polamaly sobie jezyka :P no i zeby w miare pasowalo do nazwiska. Caly czas sie "rozgladalismy" za imieniem az w koncu wpadlo mi w ucho i bardzo sie spodobalo: Bastian. Jednak caly czas szukalismy jeszcze innego, i tak pojawialo sie: Bruno (wydaje mi sie takim "twardym" imieniem, jakos nie pasujacym do bobaska), Luca (jest to imie pasujace do chlopca i dziewczynki czyli unisex, do niego trzeba miec drugie imie, ale bardzo mi sie spodobalo), Lucas i Jonas, pojawila sie rowniez propozycja od przyszlego chrzestnego: Jacek. Smialam sie, ze bedziemy ciagnac karteczki :D ale, w koncu jednak postawilismy na Bastiana :) I mysle ze na tym imieniu poprzestaniemy.

 Bo tak naprawde to wcale nie jest taka prosta sprawa jakby sie to moglo wydawac. Przeciez imie dajemy dziecku na cale zycie, nie mozemy skrzywdzic dziecka dajac mu jakies wymyslne imie. Mnie do szalu doprowadza jak slysze, ze w Polsce daje sie "zagraniczne" imiona ale spolszczone np. Brajan, Kewin czy Dzesika. Jest przeciez tyle pieknych imion polskich... Po co wiec wymyslac. Nie zdajemy sobie nieraz sprawy, ze swoim wyborem mozemy to nasze malenstwo narazic na posmiewisko w starszym wieku. Tak wiec zastanowmy sie dobrze czy takie imie jakie dajemy naszemu dziecku sami chcielibysmy nosic :)

Milego dnia wam zycze  :):)
carolyna

6 komentarzy:

  1. Ja cały czas byłam nastawiona na chłopca... dałabym sobie rękę uciąć, ze będzie facet :) miał być Juliusz... zakochałam się w tym imieniu i już wyobrażałam sobie mojego małego, pucułowatego synka Juliuszka. A tu informacja, że dziewczynka...i będzie Zyta :) po jej 92 letniej prababci :) Różnie ludziska reagują na naszą decyzję. Mi się tam podoba i już! Moja mała Zii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To tak ja na dziewczynke :P A mnie sie jeszcze spodobal Julian :) Zyta tez fajne imie, podoba mi sie :) i mozna je fajnie zdrobnic- Zii i najwazniejsze, ze Tobie sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne imię wybraliście. ;)
    U nas jakoś nie było wielkich dylematów, choć zastanawiać się zaczęliśmy jakoś na krótko przed poznaniem płci dopiero. Szybko przyszły nam do głowy imiona, które nam się spodobały. Tak więc będzie Tymon. :)

    Pozdrawiam ;)
    www.moj-tymek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne imie wybraliscie :) W gazecie "m jak mama" pewna dziennikarka pisze o swoim synku ktory ma na imie Tymon i bardzo mi sie spodobalo to imie :) a blog super, bede zagladac :)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  4. My tez mielismy kilka imion do wyboru, i jak Wy-europejskie. postawilismy na Dominick jak wiesz. a mielismy jeszcze na liscie Dylan i Benjamin
    Buzka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Benjamin tez mi sie podoba :) ale Dominick jest ladniejsze i do Dziubka bardzíej pasuje :P

      Usuń