czwartek, 21 czerwca 2012

Torba do szpitala

Hej :):)

Dzisiaj swietujemy rozpoczecie 34 tc :):) stawiam z tej okazji koktajl truskawkowy :* Czujemy sie bardzo dobrze, maluszek bryka sobie, co prawda troszke mniej ale bywa ze intensywniej i bolesniej, chyba ma coraz mniej miejsca w swoim mieszkanku. Dzisiaj juz od ok 6tej srednio spalam bo Basti prowadzil poranna gimnastyke. Ale jak dla mnie to on moze sie gimnastykowac, dla mnie to znak ze z nim wszystko jest dobrze :) Wczoraj rozmawialam z mamusia i pytala czy dobrze sypiam i przyznam wam, ze nie mam problemu ze snem, jakos brzuszek mi nie przeszkadza, bol plecow nie dokucza wiec nie mam co narzekac :)

Pisalam ostatnio, ze niebawem wybieramy sie do obejrzenia szpitala i w zwiazku z tym zaczelam pomalutku pakowanie torby. Najpierw wydrukowalam liste, pozniej przynioslam torbe (stwierdzilam, ze bedzie jedna a nie jak gdzieniegdzie pisza trzy) i zabralam sie do pracy :) Jednak najpierw musialam wszystko poprac i poprasowac. Oczywiscie zaczelo sie glaskanie malenkich ubranek i myslenie o tym, ze to juz tak niedlugo :) W trakcie pakowania stwierdzilam, ze strasznie duzo tych rzeczy jest!! Jak bedziemy w poniedzialek w szpitalu dowiem sie czy nie maja swoje listy dla przyszlych mam, co maja zabrac ze soba. Ja znalazlam dzisiaj bardzo fajna liste do wydrukowania:

Dokumenty:
􀑂 dowód tożsamości,
􀑂 dowód ubezpieczenia (aktualna książeczka ubezpieczeniowa, druk RMUA, dowód wpłaty składki
na ubezpieczenie lub inne – w zależności od Twojego statusu formalnego),
􀑂 karta przebiegu ciąży
􀑂 skierowanie do szpitala (nie jest wymagane, ale dobrze mieć),
􀑂 numer NIP pracodawcy lub własny w przypadku prowadzenia działalności gospodarcze.
Wyniki badań:
􀑂 grupa krwi i czynnik Rh (oryginał),
􀑂 przy ujemnym Rh (Rh-) - badanie na obecność przeciwciał anty Rh,
􀑂 ostatnia morfologia i badanie moczu,
􀑂 zrobione po 32. tygodniu HBS - badanie krwi na nosicielstwo antygenu wirusa żółtaczki zakaźnej,
lub zaświadczenie o szczepieniu WZW B,
􀑂 odczyn WR - badanie w kierunku kiły (robione dwukrotne: na początku i pod koniec ciąży),
􀑂 wynik USG zrobionego po 36. tygodniu ciąży,
􀑂 wynik badania na obecność HIV,
􀑂 wynik posiewu z przedsionka pochwy i odbytu w kierunku Streptoccocus agalactiae - wykonanego
po 35 tygodniu ciąży,
􀑂 wszystkie wyniki badań usg wykonane w obecnej ciąży,
􀑂 inne istotne wyniki badań i/lub konsultacji np.: konsultacja okulistyczna, kardiologiczna, ortopedyczna itd.
Na czas porodu:
􀑂 ubranie dla mamy (1 lub 2 koszule, lub dłuższe T-shirty, szlafrok, ew. rozpinany sweter lub bluza, ciepłe
skarpetki, kapcie),
􀑂 wygodne ubranie dla taty (czasem wymagany jest zestaw jednorazowy: fartuch, maska, ochraniacze
na buty - wówczas sprzedawane są w szpitalu), kapcie,
􀑂 jednorazowe pieluchy w kształcie podpasek,
􀑂 jednorazowe chusteczki,
􀑂 opaska, spinki lub gumka do włosów,
􀑂 pielucha lub bawełniana chusteczka (do przecierania twarzy, do okładów),
􀑂 woda kosmetyczna w aerozolu do odświeżania twarzy,
􀑂 termos z kostkami lodu (do okładów), wypełniony do 1/3 objętości,
􀑂 termofor owinięty w poszewkę – przyda się do ciepłych do okładów,
􀑂 ew. żelowy kompres,
􀑂 piłka „jeżyk” lub dwie piłki tenisowe włożone do skarpetki (do masażu okolicy lędźwiowej
􀑂 lanolinowa pomadka do ust (wysuszonych podczas długotrwałego oddychania),
􀑂 poślizgowy olejek lub oliwka do masażu i ulubione olejki aromaterapeutyczne,
􀑂 płyty z muzyką,
􀑂 coś do jedzenia i picia – niegazowana woda mineralna, sok owocowy, landrynki, banany, czekolada,
kanapki dla osoby towarzyszącej,
􀑂 dla chętnych: aparat fotograficzny.
Dla mamy po porodzie;
􀑂 koszula z rozcięciem, wygodna do karmienia,
􀑂 6 par majtek (najlepiej siatkowe, jednorazowe),
􀑂 przybory toaletowe, kosmetyki, klapki pod prysznic,
􀑂 2 ręczniki,
􀑂 20 poporodowych dużych podpasek (np. Bella),
􀑂 ręczniki papierowe, papier toaletowy,
􀑂 poduszeczka „jasiek” - przyda się do karmienia,
􀑂 2 staniki do karmienia i wkładki laktacyjne,
􀑂 telefon komórkowy i ładowarka.
Dla dziecka na trzydniowy pobyt w szpitalu:
􀑂 najmniejszy rozmiar jednorazowych pieluch,
􀑂 10 pieluch tetrowych,
􀑂 3 bawełniane koszulki,
􀑂 2 bawełniane cienkie czapeczki i jedna cieplejsza, bez wiązania;
􀑂 3 pajacyki (śpiochy z rękawami i nogawkami - wygodniejsze są rozpinane w kroku) lub 3 kaftanik
i i 3 pary śpiochów,
􀑂 2 pary skarpetek i rękawiczki (żeby dziecko nie drapało się po buzi),
􀑂 kosmetyki (dowiedz się wcześniej w szpitalu, co będzie potrzebne), mokre chusteczki,
􀑂 szczoteczka do włosów,
􀑂 ręcznik kąpielowy z kapturem,
􀑂 kocyk lub śpiworek.
Wszystkie rzeczy (nawet nowe) powinny zostać uprzednio wyprane.
Na powrót do domu;
􀑂 ubranie dla mamy (pamiętaj, że Twój brzuch nie od razu stanie się płaski),
􀑂 odpowiednie do pogody ubranko dla dziecka,
􀑂 krem ochronny,
􀑂 fotelik samochodowy dla noworodka.


Bardzo fajna strona, na ktorej mozna wydrukowac wspomniana liste (z miejscem na odhaczenie tego co juz mamy) oraz plan porodu, jest tez tam duzo przydatnych informacji.

Co do listy to w internecie mozna znalezc wiele takich list, ktore sa mnie wiecej takie same. Mnie zaskakuje ilosc pieluch tertowych do wziecia, tu pisza zeby bylo ich 10, a ja na innej liscie mam ich az 20! Czy naprawde tyle ich jest potrzebnych?? Co prawda wydaje mi sie ze w  kazdym szpitalu wymagaja czego innego warto wiec dowiedziec sie w czasie wizyty co spakowac, zeby nie brac niezbednych rzeczy :) Jestem ciekawa co nam powiedza w poniedzialek :) Jednak najwazniejsze, ze torba pomalutku sie zapelnia :)

A co Wy byscie dopisaly do tej listy badz z niej wykreslily??

milego dnia :)
carolyna :)

6 komentarzy:

  1. Kotek, co do tej listy, to ja bym rzeczywiscie sprawdzila w szpitalu-szczegolnie co do dokumentow-jesli ta lista jest 'dla Polski' to moze sie bardzo roznic od niemiec. tu na przyklad mialam ksiazke ze wszystkim co trzeba, nawet dowodu nie musialam brac, tylko ksiazke, duperele i siebie:)
    co do pieluch tetrowych-jesli bedziecie urzywac pieluchy jednorazowe (wez jedna paczke ok 20 sztuk)to tetrowych wez tylko dwie-przydadza sie tylko do 'odbekania' malenstwa.
    Buzka

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego jak bedziemy w szpitali dowiemy sie o taka liste a jesli nie beda mieli to zapytamy co powinnismy miec ze soba :) bo w polsce moga wymagac innych rzeczy niz tu u nas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. łoo ale lecisz z postami :) super że imię wybrane :) co do listy to tak jak pisze Matynia - w każdym szpitalu preferują co innego. Podobno do mojego nie trzeba ubranek (tylko to na wyjście) nie wiem jak to jest z podkładami ale chyba lepiej mieć swoje, co do tetrówek to również się zgadzam z poprzedniczką. Z tymi różnymi duperelami to bym też nie przesadzała bo w końcu się okaże że z dwiema walizkami zawitasz na porodówkę :) to też nie koniec świata, zawsze mąż może coś dowieść :) a ja byłam wczoraj na ip bo od 2 dni miałam mocne bóle krocza. Ja o kościach (spojenie łonowe) a lekarz mi o zapaleniu skóry.....co za debil.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jakos tak mnie wzielo, pozatym bedziemy tapetowac pokoj w ktorym stoi komputer i bedzie trzeba go chwilowo odlaczyc wiec nie bedzie mnie pare dni, wiec misze na zas :P
      macie racje co do tej listy, duzo rzeczy mozna odrzucic, albo po prostu maz dowiezie. Zobaczymy co nam powiedza w poniedzialek :)
      ech ci lekarze, co ma piernik do wiatraka chcialoby sie powiedziec. nieraz trafisz na takich dupkow, co pozniej mozna miec tylko problemy. ale mam nadzieje ze juz wszystko dobrze. a jak tak krzywa cukrowa?? mam nadzieje ze tez dobrze :) buziaki kochana :*

      Usuń
    2. ale zrobił usg :) wszystko ok :) wynik krzywej na czczo 74 po godzinie 130(max.140)

      Usuń
  4. ja też 34;)) mamy chyba termin w jednym czasie;))

    w moim szpitalu dla dziecka akurat tylko papmersy i chusteczki nawilażane do pupci bo na czas pobytu szpital zapewnia ubranka dopiero na wypic trzeba mieć swoje;)

    OdpowiedzUsuń